لوله پلیکا چیست؟ چرا پلیکا نام دارد؟

لوله پلیکا

لوله پلیکا چیست؟

 

لوله پلیکا لوله‌ای است که از جنس  UPVC ساخته شده است. PVC  نوعی پلیمر پلاستیک مصنوعی است، و UPVC  پی‌وی‌سی سخت‌شده .

در واقع در پاسخ این پرسش که لوله پلیکا چیست می‌توان گفت ماده‌ای است که از پی‌وی‌سی ساخته شده، اما در روند تولید آن هیچ‌گونه ماده نرم‌کننده‌ای به آن اضافه نشده است. این لوله به PVC سخت هم معروف است.

 

لوله پلیکا یا همان UPVC از نخستین لوله‌های پلیمری است که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار گرفتند و ویژگی‌های منحصربه فردی دارند.

لوله‌های پلیکا دوام خوبی دارند، زنگ نمی‌زنند و پوسیده نمی‌شوند، و به همین دلیل توانستند به‌زودی جای لوله‌های فلزی را در صنعت، کشاورزی و مصرف‌های خانگی بگیرند.

 

چرا پلیکا نام دارد ؟

همان‌طور که اشاره شد، لوله پلیکا همان PVC سخت شده، یا UPVC است. ازآنجایی‌که نام برند نخستین تولیدکننده لوله‌های UPVC در ایران پلیکا بود، این لوله‌ها پس از آن به این نام شناخته شدند.

تقریبا 90% U-PVC ( پی.وی.سی ) تولید شده در جهان توسط یکی از سه فرآیند اکستروژن و قالب گیری تزریقی به محصول نهایی تبدیل می‌گردد. بیشترین مقدار پی.وی.سی اکسترود شده در ساخت انواع لوله پلیکا ( لوله‌های آب تحت فشار, لوله‌های مجاری آب و فاضلاب ) به کار می‌رود. لوله پلیکا (پولیکا ) با داشتن بالاترین خواص فنی و مکانیکی نیازهای اقتصادی و محیطی مناسبی را در دنیای امروز فراهم می‌نمایند. جدیدترین مدل از خانواده لوله‌های پلیکا ( U-PVC) لوله مورد استفاده برای آب و فاضلاب در سراسر دنیا پوش فیت یو پی وی سی است که نشت نمی‌کند و به آسانی نصب می‌شود

Post Your Comment Here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.